یاقوت...

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

IoT + AI + RPA = The Future of Digital Supply Chains

بسیاری از شرکتها از فناوری نوظهور اتوماسیون فرآیند رباتیک (rpa) استفاده می کنند تا وظایف دستی و مبتنی بر قانون را از بین ببرند ، دقت را بهبود بخشند و کارمندان را قادر به تمرکز بیشتر روی مسئولیت های مهم اقتصادی کنند.

اتوماسیون فرآیند رباتیک چیست؟

اتوماسیون فرایند روباتیک (rpa) که براساس منطق تجارت و ورودی های ساختاری اداره می شود ، یک فناوری اتوماسیون است که به سازمان ها کمک می کند تا بطور جزئی یا کاملاً خودکار کارهای استاندارد را انجام دهند. روبات های نرم افزاری اتوماسیون فرآیند رباتیک یا "رباتها" می توانند از اقدامات انسانها برای انجام کارهایی مانند ورود داده ، پردازش معاملات ، ایجاد واکنش و ارتباط با سایر سیستمهای دیجیتال تقلید کنند. rpa از "رباتهای گپ" ساده وب سایت که می توانند به سؤالات استاندارد به استقرار هزاران ربات پاسخ دهند که می توانند کار پردازش کارت اعتباری و شغل تشخیص تقلب را خودکار کنند.

به طور معمول ، سازمان ها با برنامه های آزمایشی اتوماسیون فرایند رباتیک کوچک شروع می کنند و به مرور زمان به برنامه های جامع تر می روند. غالباً شرکتها برای ایجاد راه حلهای پیشرفته تر ، توسعه دهندگان را به سمت خود می آورند. اینها معمولاً شامل اجرای رایانه های شخصی اختصاصی یا مشتری های مجازی - که بطور فزاینده در ابر قرار گرفته اند - هستند که بطور انحصاری توسط ربات های نرم افزار مورد استفاده قرار می گیرند. این استقرار در مقیاس بزرگ به طور معمول صدها یا هزاران ربات نرم افزاری را شامل می شود تا تعداد زیادی از کارهای روزمره را انجام دهند.

به نظر می رسد اتوماسیون فرایند روباتیک چیست؟

در اینجا نحوه انجام یک کار معمولی و تکراری با یک ربات نرم افزاری به صورت خودکار ارائه می شود:

برای ایجاد یک جریان فرآیند کسب و کار از یک کار تک و دستی استفاده می شود.

یک ربات (بازدید کنندگان) در این مرحله این روند کار را ثبت می کند.

هر گونه استثناء در این فرایند شناسایی و به انسانها برای مدیریت اختصاص می یابد.

این روند رباتیک دوباره تکرار می شود.

این فرآیند به طور مداوم از طریق یک حلقه تصفیه می شود تا بهره وری و دقت بیشتر شود.

مزایای اصلی rpa چیست؟

هدف از این فناوری ، تقویت نیروی کار انسانی است - نه جایگزین - ، و می تواند:

افزایش کارآیی. rpa به انسان کمک می کند تا تمرکز و منابع را از وظایف کم ارزش مانند حجم بالا مانند ورود داده ها تغییر داده و تمرکز خود را روی ایده ها ، نوآوری و کارهایی با ارزش بالاتر قرار دهد. این به نوبه خود می تواند به کاهش فرسودگی شغلی کارکنان و خستگی نیروی کار کمک کند.

ریسک عملیاتی را کاهش دهید. با از بین بردن خطاهای انسانی به دلیل همه چیز از کمبود خواب گرفته تا گرسنگی تا بی دقتی ، افزایش دقت و قوام خروجی ها را تضمین می کند.

کاهش هزینه های. rpa کار معاملاتی را سرعت می بخشد و بهره وری نیروی انسانی انسانی را افزایش می دهد - به سازمانها کمک می کند تا کارهای کمتری انجام دهند.

مقیاس را تسریع کنید. از آنجایی که روبات ها استراحت نمی کنند و می توانند 24x7x365 کار کنند ، فرآیندها می توانند به راحتی در سراسر کشورها و واحدهای تجاری یا اشخاص انجام شوند.

انطباق را ساده کنید. با به حداقل رساندن دسترسی انسان به سیستم ها و اطلاعات حساس ، rpa می تواند به کاهش تعدادی از چالش های ممیزی و ممیزی کمک کند و به ساده سازی حسابرسی ها کمک کند.

مطابق نظر سنجی جهانی حزب دلوئیت ، 2018 ، rpa می تواند بهره وری نیروی کار را 86 درصد بهبود ببخشد ، کیفیت و دقت را 90 درصد بهبود داده و 92 درصد بهبود را رعایت کند.

خطرات امنیتی rpa چیست؟

با وجود فواید بسیار زیادی که دارد ، فناوری rpa سطح حملات سایبری جدیدی را برای افراد و هویت های غیر انسانی معرفی می کند. این بدان معنی است که امنیت rpa از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رباتهای نرمافزار rpa برای انجام کارهای مورد نیاز خود مانند ورود به سیستم ERP ، CRM یا سایر سیستمهای تجاری برای دسترسی ، کپی یا چسباندن اطلاعات یا انتقال داده از طریق یک فرآیند از یک مرحله به مرحله دیگر ، به دسترسی ممتازی (یا "دسترسی به برق") نیاز دارند. . این نیاز به دسترسی مداوم به این معنی است که گواهی نامه های ممتاز معمولاً به طور مستقیم در فیلمنامه یا فرآیندی مبتنی بر قوانین که ربات زیر را دنبال می کند ، کدگذاری نمی شوند. یا اسکریپت ممکن است شامل یک مرحله برای بازیابی اعتبار از یک مکان ناامن ، مانند یک پرونده یا بانک اطلاعاتی برنامه کاربردی قفسه تجاری (COTS) باشد.

اعتبارات rpa اغلب به اشتراک گذاشته می شود تا بارها و بارها از آنها استفاده شود. از آنجا که این حساب ها و اعتبارها بدون تغییر و نا امن مانده اند ، یک مهاجم سایبری می تواند آنها را سرقت کند ، از آنها برای بالا بردن امتیازات استفاده کند و به صورت جانبی حرکت کند تا به سیستم های مهم ، برنامه ها و داده های مهم دسترسی پیدا کند. یا کاربران دارای امتیاز سرپرست می توانند اعتبارنامه های ذخیره شده در مکان های ناامن را بازیابی کنند.

از آنجایی که بسیاری از بنگاههای اقتصادی اتوماسیون فرآیند رباتیک دارای تعداد زیادی ربات در هر زمان معین هستند ، خطر بالقوه بسیار زیاد است. تضمین اعتبار ممتاز مورد استفاده این نیروی کار دیجیتالی نوظهور ، گام مهمی در تأمین گردش کار حزب کارگران است.

چگونه می توان از اعتبارنامه های ممتاز محافظت کرد

برای محافظت در برابر دسترسی غیرمجاز و سوء استفاده از اعتبارهای ممتاز مورد استفاده در اتوماسیون فرایند روباتیک ، سازمانها معمولاً مراحل زیر را انجام می دهند:

مدارک معتبر ممتاز را از اسکریپت ها و سایر مکان های ناامن خارج کرده و آنها را در یک مکان متمرکز و رمزگذاری شده ذخیره کنید.

دسترسی بات ها را با اجرای اصل حداقل امتیاز و محدود کردن دسترسی ممتاز به برنامه های خاص مورد نیاز برای انجام وظایف خود محدود کنید.

دسترسی ایمن به کنسول rpa را با مدیریت اطلاعاتی که از طرف مدیرهای rpa سوءاستفاده داده شده است ، و همچنین فعالیتها را جدا کرده و مانیتور کنید و جلسات مشکوک را به حداقل رسانده یا خاتمه دهید تا خطر به حداقل برسد.

درباره امنیت دسترسی دسترسی ممتاز به امنیت امنیت بیشتر بدانید

اتوماسیون فرآیند رباتیک (rpa): حل چالش های امنیتی کلیدی در استقرارهای rpa

امنیت اتوماسیون فرایند روباتیک با CyberArk

بهترین دسترسی به امنیت دسترسی بهترین شیوه های اتوماسیون فرآیند رباتیک: CyberArk و UiPath

شرکت بیمه Fortune 100 ادغام CyberArk و Blue Prism را برای ایمن سازی کارکردهای فرآیند رباتیک (rpa) و تسریع چابک عملیاتی انجام می دهد

برخی از این ربات سازها مانند کاربر مجازی هیچ محدودیتی برای ضبط عملیات ندارند و حتی می توانند صفحات وب را هم اتوماسیون کنند. از لینک زیر می توانید مشخصات و نحوه خرید این اتوماسیون ساز را مشاهده فرمایید.

https://www.v-user.com/fa

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۹۹ ، ۰۸:۴۲
یاقوت ...